Facebook Twitter
VAL | CAS
Trabajo y Protección del Personal Público

Treball i Protecció del Personal Públic

Les mesures han anat modificant-se segons l’evolució de la situació, buscant sempre la protecció i informació del treballador o treballadora (reunions amb Sermesa, etc.) combinada amb el manteniment d’uns serveis mínims d’atenció a la ciutadania i funcionament de l’administració.

OAC: Es va relegar l'atenció al públic essencialment a les urgències (certificat digital) i amb cita prèvia, establint-se torns del mínim personal possible (dues persones atenent el ciutadà i una en el taulell amb les mesures preventives corresponents), derivant-se l'atenció a telefònica i per seu electrònica.

La resta de personal de l’OAC: teletreball.

A facilitar-los el teletreball des del primer moment, únicament van quedar-se en cada departament personal el qui va optar per treballar en els dependències municipals. Des d'informàtica s'ha realitzat un esforç extraordinari per a permetre el teletreball de la majoria de la plantilla funcionarial i se'ls ha autoritzat a realitzar, si és necessari, hores extra, a causa de l'augment de faena pel teletreball i les diferents necessitats de connectivitat i eines, inclòs realitzar les reunions dels òrgans col·legiats per videoconferència.

 

SERVEIS SOCIALS

Es van establir torns mínims de personal i la resta, a teletreballar.

Posteriorment, amb el decret governamental de permís no retribuït, han quedat a més de la Policia (i l’estrictament necessària) només 5 persones treballant a l’Ajuntament.

 

BRIGADA, PERSONAL DE CEMENTERI I CONSERGES:

Treballaven durant aquests primers dies dotats amb els EPI’s necessaris per a poder fer-ho, si bé se'ls van facilitar instruccions clares i precises sobre l’organització de treball i sanitàries, facilitades pel servei de prevenció alié, com ara:

 

MESURES D'HIGIENE  PER A LA BRIGADA D'OBRES

1.- Evitar el contacte directe amb altres persones durant la jornada laboral.

2.- Es recomana augmentar la freqüència de rentada de mans (amb aigua i sabó normal). Evitar tocar-se boca i ulls.

3.- Es proveeix de productes desinfectants per a incrementar la freqüència de neteja de superfícies d'ús freqüent: volants, portes, manetes de les portes (en general superfícies que toca molta gent o a les quals s'acosten diferents persones).

4.- Informació sanitària a tot el personal, segons les recomanacions de les autoritats sanitàries. Tota la plantilla ha estat informada col•lectivament del que consisteix la Covid19, els seus símptomes i el procediment en cas de tenir-los.

 

MESURES ORGANITZATIVES BRIGADA

 

 1.- La plantilla treballa en grups reduïts de dues persones, i s’han de mantenir aquestes parelles durant tot el període d'alerta.

2- Els esmorzars han de realitzar-se escalonadament en la mesura de tots els possibles i sempre es realitza en grups que són els mateixos que els de treball, els quals han de respectar entre ells mateixos el metre i mig de distància.

3.- A l'inici i fi de la jornada cal evitar el contacte directe amb els companys i les companyes, i intentar estar almenys a un metre i mig de distància.

4.- Tot el personal de la brigada, especialment el personal sensible pot sol•licitar permisos en paper sense respectar el termini d'antelació mínima.

 

ALTRES MESURES INFORMATIVES I ENTREGA DE DOCUMENTACIÓ AL PERSONAL TREBALLADOR:

o   Informació a tots els treballadors i treballadores de les mesures d’higiene i sanitàries i lliurament de justificants de desplaçament al lloc de treball.

o   Formulari per autoritzar a l’ajuntament a localitzar el treballador o treballadora que està en teletreball en el seu mòbil particular.

o   Diàriament s’ha enviat des del departament de Recursos Humans correus i s’ha penjat cartelleria en els edificis municipals de tota la informació relacionada amb la Covid-19 que ens han fet arribar els organismes oficials.

o   S’ ha dota dels EPI’s que s’han pogut aconseguir al personal que ho necessitava per a desenvolupar les seues tasques.

 

TANCAMENT D'INSTAL·LACIONS:

Es van tancar en primer terme les instal·lacions municipals de vesprada (per exemple: esportives, Casa Gran, conserges col·legis, biblioteca, Llar Jove, Casa Cultura) i es va reorganitzar el personal perquè treballara als matins exclusivament de dilluns a divendres, als quals es donar l’opció de teletreballar, per als que pogueren fer-ho. La resta, feia tasques de manteniment fins al decret, moment en què es van tancar definitivament les instal·lacions.

També es van tancar l'Escola Infantil (excepte netejadores de l'escola), l’EPA, Gabinet psicopedagògic i se'ls va derivar primer a prestar els seus serveis a porta tancada i posteriorment, a teletreballar. 

Molts han rebut formació en prevenció de riscos i EPIS per poder col•laborar amb el departament de SS en ajuda a domicili i altres tasques, també auxiliars.

 

SITUACIÓ ACTUAL 7 ABRIL

 

o   TELETREBALL 92 PERSONES

A tot el personal que ha pogut i ha volgut teletreballar, se li ha possibilitat aquesta opció, la qual ha tingut una gran acollida entre el personal de l'Ajuntament, que s’ha reduït dràsticament gràcies al treball dels informàtics, que seguien prestant els seus serveis presencialment.

 

El criteri que s'ha estat per a anar preparant els equips informàtics per a teletreballar ha estat:

1r  Personal sensible

2n Personal amb reduccions de jornada per discapacitat o per cura de fills o de persones al seu càrrec

3r. La resta de personal per ordre de sol•licitud al departament de recursos humans.

 

A més, mentre es preparaven els equips per a facilitar la conciliació laboral i familiar i com a complement al teletreball s’ha possibilitat:

 

- Flexibilitat horària a horari diferent de l'habitual.

- Sol·licitar permisos sense respectar antelació mínima o continuar treballant en les seues taules sense atenció al públic.

o   Des d'informàtica s'ha realitzat un esforç extraordinari per a permetre el teletreball de la majoria dels funcionaris i se'ls ha autoritzat a realitzar, si és necessari, hores extra, a causa de l'augment de faena pel teletreball i les diferents necessitats de connectivitat i eines, inclòs realitzar les reunions dels òrgans col·legiats per videoconferència.

 

Ajuntament de la POBLA DE VALLBONA

©2014 - LA POBLA DE VALLBONA

 

Avda. de Colom nº93 - 46185

La Pobla de Vallbona (València)

 

Avís Legal | Política de cookies

Telèfon d'informació

96 276 00 50

Contact@

Facebook
Twitter
Vimeo
Youtube
Compatible amb les últimes versions dels navegadors: Internet Explorer (9 o superior), Mozilla Firefox, Chrome y Safari.

Ús de cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vostè tinga la millor experiència d'usuari.

Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, per a més informació premeu ací

Tancar